Звіт директора


Звіт  директора  НВК ЗЗСО Іст.-ЗДО с.Котюжинці
Н.Г.Чечель за 2018-2019 н.р.

Шановні члени  колективу, батьки,  представники  громадськості!
Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки  роботи колективу закладу, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2018-2019 навчального року.
У   2018-2019    н. р.  робота  закладу  була  спрямована  на  виконання  Державної  програми «Освіта»,  Законів  України «Про  освіту»,  « Про загальну  середню  освіту»,  Положення  про  загальноосвітній  навчальний  заклад»,  Державного  стандарту  початкової  загальної освіти,   «Про  засади  державної  мовної  політики», «Про охорону  дитинства»,  «Про  інноваційну  діяльність»,  «Про  соціальну  роботу  з  дітьми  та  молоддю», Національної  доктрини  розвитку  освіти,  інших  чинних  законодавчих  та  нормативних  документів. 
Як директор закладу, у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
1. Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення обов’язковості початкової загальної освіти (охоплення навчанням дітей шкільного віку, продовження навчання випускників 4-го класу ).
На початок навчального року в школі навчалось 19  учнів та 22 дитини відвідували дитячий садочок. Було укомплектовано 3 класи,   для учнів  2-4 класів . Охоплено навчанням 100%  дітей, що  проживають  на  території  Котюжинецької сільської  ради. Станом на 31.05.2019 року в закладі навчалось  19  дітей. Із них:
в школі І ступеня – 19
4 клас школи закінчило 7 учнів.
Наступного  навчального  року  ми  очікуєм  8  першокласників.

Ключові компетентності учнів: уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська,  формувалися відразу засобами усіх предметів. Наскрізні лінії ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» були спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Протягом 2018-2019  навчального року учні 2 класу оцінювались вербально, учні 3-4-го класів оцінювались також вербально із предметів інваріантної складової: «Інформатика», «Трудове навчання», «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура».
Оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів здійснювалось за 12-бальною шкалою і фіксувалось у журналах із таких навчальних предметів інваріантної складової: «Українська мова», «Літературне читання», «Англійська мова», «Математика», «Природознавство», «Я у світі».
Вибір форм і методів навчання вчителі визначали самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
2.Заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.
У закладі  створені  умови    для використання у навчально-виховному процесі інформаційно-  комунікативних      технологій ( придбано:  1 ноутбук,   1 проектор, 2 кольорових плазмових телевізори ).
В навчальному закладі є доступ до Інтернету
Постійно оновлюється    сайт закладу, який оформляє, удосконалює  директор закладу Чечель Н.Г.
Одним з основних принципів роботи закладує розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Упровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність педагогів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей та  максимальне сприяння їхньому розвитку.  З цією метою щорічно поповнюється банк  даних «Обдарована  дитина».
У закладі створені відповідні умови для розвитку творчої обдарованості учнів. Наші  діти  беруть  участь  не  лише  в  шкільних,  районних  конкурсах,  а  й  всеукраїнських  та  міжнародних. Цього року традиційною була участь в конкурсах: «Кенгуру», «Соняшник», « Sunflower», «Puzzle».
То  ж  хай  діти  грають  і  перемагають,  тягнуться  до  сонця  і  нових  вершин.
Сьогодні навчальний заклад – це передусім простір життя учня, де він здійснює перші кроки життєтворчості, готується до самостійної участі у соціальній діяльності, самоствердження.
Творчий розвиток дитини завжди був і залишається пріоритетним напрямком освітянської діяльності. Педагоги нашого закладу постійно працюють над вдосконаленням існуючих та розвитком інноваційних форм виховної роботи з дітьми. Ці завдання успішно реалізовуються під час підготовки та проведення різних заходів та свят.
Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації особистості, глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів та вихованців, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі закладу залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Традиційними заходами в закладі стали:  урочистий початок навчального року святом Першого дзвоника та першого уроку,  свято осені й врожаю, новорічні ранки в школі та садочку,    зустріч  з  воїнами  АТО,   свято писанки в садочку з виставкою композицій, відзначення Дня примирення та перемоги,    березневі ранки в школі та садочку «Матусина усмішка сяє для мене», свято  Останнього  дзвоника.  
Учні  початкової школи та вихованці садочку традиційно приймали активну участь у  акції «5 картоплин»,  зібрані овочі з якої були оприбутковані в організації Червоного Хреста і відвезені директором закладу в будинок пристарілих в с.Нова-Гребля «Затишок».
Діти брали участь в акціях на підтримку воїнів АТО, в акції «Від серця до серця» (зібрано 370 грн., які були передані в Калинівську РДА Коваль Ірині).
З метою підтримання порядку в школі та інформування учнів про новини життя закладу проводиться щопонеділка загальношкільна лінійка, де  підводяться підсумки роботи  за тиждень та оголошується план роботи на наступний тиждень, відповідно плану роботи закладу та календаря пам’ятних дат.
3. Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу.
Незважаючи на вік закладу та його зношеність, адміністрація разом із колективом вчителів та батьків постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню його в робочому стані. Фінансова криза теж відіграє тут роль. Тому повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року  стає  проблематичнішою через брак коштів.
Заклад  працює в режимі стабільності, ліміти на використання енергоносіїв не перевищено.  Силами  працівників закладу  заготовляються вже зараз дрова на опалювальний період 2019-2020 навчального року.  
Щиро дякую вчителям, батькам і техперсоналу, які прикладають  максимум засиль для проведення ремонтних робіт по підготовці закладу до навчального року і виконують   їх вчасно  та  якісно.
Подвір'я закладу завжди  доглянуте,   в  чому   заслуга     завгоспа Діхтярук Н.П., клумби завжди висапані від бурянів  і цвітуть – це заслуга помічника вихователя Крук Л.І. та прибиральниці    Воловик Г.І., на шкільному городі все вчасно посаджено, прополено і оброблено-це заслуга кухаря Грипичук В.В. А в оператора Мізернюка В.Р. завжди в котельні побілено, підфарбовано і все лежить на своєму місці- армійський порядок.
4.Залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу та їх раціональне використання.
Протягом 2018-2019  н. року до роботи закладу залучено благодійні внески  батьків на поточний ремонт.   За  кошти  батьків  виконані  косметичні  роботи  в  класній  кімнаті 3 класу,  виконуються косметичні ремонти в класних кімнатах 1-го та 4-го  класів.  Інформацію про кількість витрачених батьківських коштів буде висвітлено на сайті закладу по їх закінченню.
5.  Заходи щодо забезпечення навчального закладу педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.
У 2018-2019 навчальному році чисельність педагогічних працівників закладу становить   7: з них 1 перебуває у відпустці по догляду за дитиною. Мають першу  кваліфікаційну категорію  - 1 , другу  3 , вищу – 2, спеціаліст - 1.    З  них всі  мають  вищу  педагогічну  освіту.
Атестація педагогічних працівників 2018-2019 навчального року проводилася за планом, згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів України. Під час проведення атестації не допускалися порушення дотримання положення про атестацію.
Розподіл навчального навантаження між учителями проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом закладу.
 На  сьогоднішній  день  заклад потребує  фахівця  вихователя в садочок.
6.  Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування учнів та вихованців.
З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у школі організовано гаряче   харчування учнів 2-4 класів.   Шкільний  кухар   Грипичук В.В.  намагаються створити домашню затишну атмосферу під час смачних сніданків та обідів. Завдяки режимному калорійному харчуванню діти набирають нових сил та здоров’я. Всі  бажаючі  учні 2-4  класів охоплені гарячим харчуванням (  обід).
Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів,  дотримується питний режим. Випадків порушення термінів реалізації продуктів не було.. Столи накривають за графіком. Учні перебувають у їдальні в супроводі вчителів.
Медична сестра Петрук Т.М. ретельно слідкуює за санітарним станом приміщення їдальні, дотриманням меню. Санітарний режим на харчоблоці не порушується.
Медичне обслуговування учнів та вихованців  закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для медичного забезпечення учнів та вихованців у закладі обладнаний медичний кабінет, де працює медична  сестра , яка організовує систематичне та планове медичне обстеження дітей, забезпечує профілактику дитячих захворювань.  Щорічно  у поліклініці діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються  уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.
Вчителі також щорічно проходять поглиблений медичний огляд у липні-серпні. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних медичних книжках установленого зразка, які зберігаються у закладі.
7.  Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
У 2018-2019 н.р. безпечне проведення навчально-виховного процесу здійснювалось згідно положення про організацію роботи з охорони праці. Учні та вчителі дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із головних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу.
По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Щороку проводиться тренування евакуації під час проведення Дня цивільного захисту.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями. У закладі в  наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. У приміщенні школи розміщено стенд по безпечній поведінці та куточок цивільного захисту.
За навчальний рік під час навчально-виховного процесу не зафіксовано фактів порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
8.  Надання соціальної підтримки та допомоги дітям з малозабезпечених сімей.
В цьому навчальному році соціальний паспорт школи має такий вигляд: багатодітних сімей – 7, в них дітей 19; малозабезпечених сімей – 2 ,7 дітей   в  них, батьків,  яких позбавлено батьківського піклування  немає;  дітей-інвалідів  немає;  учнів, батьки яких були в зоні АТО немає.  Ці учні постійно перебувають у центрі уваги адміністрації навчального закладу.
З метою надання соціальної підтримки протягом року всі діти даних категорій відвідувались класоводами за місцем проживання. Проводилась виховна, профілактична та корекційна роботи.
9.Стан дитячого травматизму.
Питання охорони праці та попередження травматизму постійно обговорюється на нарадах при директору, педрадах.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів та вихованців, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання в школі та прогулянок в садочку. Протягом навчального року у закладі    зафіксовано  один випадок травматизму дітей.
В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями та вихователями.
10.Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями.
Виховання дітей в садочку, в школі і сім'ї – щоденний нерозривний зв'язок, клопіткий творчий процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником закладу, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі є безпосередніми учасниками навчання та виховання підростаючого покоління. Батьки є учасниками заходів та свят у закладі.
 Класоводи співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дітей вдома; спілкуються з родиною; тримають зв'язок через щоденники, мобільний телефон; батьківські збори.
Традиційними  формами роботи з батьками  є  індивідуальні бесіди, засідання батьківських комітетів, батьківські збори.
11.Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу.
 Керівник реагує на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою , батьками, представниками інших органів громадського самоврядування.
В закладі  є журнал обліку звернень громадян. Діє  сайт закладу для висвітлення  навчально-виховного процесу та зворотнього зв’язку з громадскістю.  На батьківських зборах батьки мають можливість  висловити побажання щодо покращення навчально-виховного процессу.
Створений  батьківський комітет, який підтримує і розвиває матеріально-технічну базу закладу.
12.Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання підвищення якості знань учнів:
•  через покращення якості, удосконалення навчально-виховного процесу;
•  використання сучасних педагогічних технологій під час проведення уроків, залучення до навчання комп’ютера, мережі Internet;
•  підвищення мотивації навчання з боку учнів, батьків.
Успіхи закладу це не мої особисті успіхи, а успіхи всіх учасників навчально-виховного процесу, це успіхи батьків нашого закладу.
Щиро вдячна всім за щоденну наполегливу працю, творчість і винахідливість, за вклад кожного у виконання своїх обов’язків. Все це заради наших дітей, бо діти – то є оцінка нашого життя, його зміст і продовження. Ми повинні дати їм все найкраще, виховати їх добрими, розумними і щасливими.
Тож будьмо завжди разом – садочок, школа, сім’я, громадськість. Надіюся в подальшому на співпрацю. Всім нам зичу миру, добра, щоб діти зростали толерантними, підготовленими до життєвих випробувань, всесторонньо розвинутими, але, найголовніше, гарними людьми, здатними допомогати, розуміти, підтримувати. Нехай всім щастить.
Дякую за увагу!